BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, March 28, 2008

AL-FATIHAH..

gambar terakhir sebelum meninggal

alkisah...sebenarnya aku dari kecik makcik aku yang jage....adik beradik mak aku la...aku pggil die mak cini...die ada 3 orang anak..3 3 laki...abg aie,abg acer,n abg ajeb.....

so,kitrng memang rapt,da macam adik berdik,..sumernyer kire abang aku la...aku kecik2 lu suke ikt abg akue..g mane2 je la...cam jantan...jadi yang abang aku plak kalo g mane2 mesti ada abng ajeb aku...jadi ktrg slalu la lepak same2....aku nie lu slalu kena buli ngan abg aku...kena tumbuk,sepak,flying kick..sume aku pnah rasa....huhu...bila aku nangis,abg ajeb aku nie la yang slalu pjuk aku...sampai la aku da msuk sek men,da jarang la jumpe..tapi bile lek kg 2,kalo jumpe die mesti lepak sama...die suke wat lawak,bagi orang gelak...sapa2 je la..n x pnah susahkan sapa2...termasuk mak bapak die sendiri...idop pon cari wit sendiri kat bandar nie...mak bpak die kat kg..xde kenderaan,nak blik kg raya pon tmpang kete orang,yang bestnyer tiap2 kali raye.x lepas punyer la..mesti main mercun nagn abg ajeb aku,x dapat bunga api pon jadi la..hehe,sampai ktrng da bsar pon..=)..jadi ada skali raya 2 ,raya waktu 2005...aku br bes spm,ktrg g blik kg same2...x sangka 2 raya terakhir aku ngan dier...

beberapa bulan pas 2,..tanggal 23 march 2006....tiba2 pagi 2 aku dikejutkan ngan satu berita yang amat menyedihkan....pas aku solat subuh..aku baru nak landing blik atas ktil..n suddenly...mak aku gtau abg ajeb aku dah xde....macam nak gugur jantung aku dengar...baru je 2 3 arie lepas aku jmpe die kat mid valley...die keje kat c2 kan...elok je dier brak ngan aku,arie nie die da xde....x dapat nak than,air mata kau kuar tak henti2...trus aku siap g hospital....hospital universiti...

smpai kat hspital aku nampak ramai sangat orang...sume ngah menangis...dalam keadaan yang sedih2 2...tiba2 van jenazah sampai...n itulah jenazah abang saudara aku...baru selesai dibedah siasat...rupa2nya,die terlibat dengan satu kemalangan yang mragut 3 nyawa sekaligus...yang paling teruk n meniggal kat tempat kejadian abg sedra aku swang je...abg aku masuk nak tgok jenazah..aku n kakak aku yang tgah mngndng x dibenarkan masok coz keadaan mayat yang agak mengerikan...

abg aku keluar n bgtau memang truk keadaan jenazah abg sedra aku...tempurung kepala die yang sedikit pecah,menampakkan otak die,..muke die hancur sebelah,n lehernya patah....ya allah...sampai mcam 2 skali...
x berhenti aku berdoa...semoga allah ampunkan segala dosa2nya dengan segala kebaikan yang telah die lakukan kat dunia nie....

kesedihan aku x habis kat c2,sementara ayahku menguruskan segala persiapan jenazah,aku dan yang lain di arah blik kg dulu..coz mak n ayah abg ajeb aku ada kat kg...diorang minta bapak aku uruskan,sebb kesukaran diorang nak datang KL...aku n yang lain trus menuju ke melaka...sampai kat kg,suasana yang bertambah memilukan,tgok keadaan pakcik n makcik aku yang air mata x henti2...sehinggalah tibanya van jenazah dari hospital universiti...

jenazah diletakkan di atas rumah dan dibacakan yasin...selesai..sebelom di sembahyangkan jenazah..itulah kali terakhir aku melihat muka arwah abg ajeb aku...n jenazah terus disemadikan di tanah perkuburan yang berhampiran ngan kg aku..di melaka...

semoga allah mencucuri rahmat kepada roh mohd najib bin md noor....aaaminnnnn...
AL-FATIHAH......

0 comments: