BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, April 3, 2008

bingkisan hati..



tiada kata seindah bahasa ,tiada ucapan seindah bicara

aku terus mencoret bingkisan hati yang sedikit minta dimengerti...
hati yang pernah menangis dan merintih sakitnya luka,
mengadu nasibnya yang sama,
tapi kali ini utk apa??
dan..mungkinkah bisa untuk aku merawatnya..??

ketahuilah..

seandai nya mampu ku jaga hati yang terlalu tipis dan rapuh itu..
akan ku letakkanya di ruangan yang paling tersembunyi
yang tiada siapa bisa meliht,menyetuh apatah lagi merobek nya,
tahukah betapa dalam dan parahnya luka yang ditanggung...
tiada siapa mengerti..
kecuali air mata,
yang sentiasa menjadi penawar luka di hati...

andai mampu ku katakan pada hati....akan ku luahkan..
"jadilah engkau sekuat besi..dan jadilah engkau sekeras batu...
agar kau tidak hancur dan parah lagi..."





hati berbisik...

malam bertandang..
hati berbisik mengenang
cerita derita yang aku pendam..

kata memuji
cuba utk kusudahi
berulang...
air mata membasahi..

aku kini perlu berdiri..
walau hakikatnya pasti kan melukai..
aku ingin semua rasai..
kerna pengakhirnya hidup ku sendiri..

oh tuhan kau berikan aku
segala kekuatan,
meneruskan perjalanan....


0 comments: