BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, April 3, 2008

hasil nukilan sahabat...=)


ayat-ayat rindu


ingin kuhamparkan saja jutaan rasa
yang berbeza..
tapi mana mungkin kuungkap,dalam
sebaris kata..
mana pernah bisa kuurai jalu-jalur
rindu,menjadi senada..
sesekali tidak pernah terlerai,segala
yang terkesima...

tahukah dunia bahwa aku,tidak pernah
reda..
menghurai yang tersirat,menjadi mudah
tuk ku makna...
mengapa mesti adanya segala macam
bentuk dan warna..
yang payah tuk ku terjemah,lukisan
yang ada...

kuteruskan jua ayunan langkah,dalam
jaga..
agar tak ku hanyut pada mimpi,yang
sengaja...
inginku senyum pada erti,sebuah jiwa..
yang setia merindui,mahligai bahagia..

dalam tenang,aku kan cuba untuk mara..
walaupun sesekali berpaling,pada
mereka yang menyapa...
takkan ku endah segala keindahan,yang
asyiq menggoda..
sekalipun aku pernah jatuh rasa,pada
yang sirna...

bisakah aku dendangkan ayat-ayat
rindu,padanya..
walaupun aku tak pernah tahu,siapa
dia..
lalu kutitipkan salam terindahku,dalam
doa..
mogaku bertemu dengannya..yang memang
tercipta..

nukilan,
NAWAR HARIS



???

Terlalu lama rasanya perjalanan kali
ini..
Kadang-kadang aku rasa tersangat letih
dan mahu berhenti..
Tapi kau datang dengan acuanmu
tersendiri..
Teman..terima kasih atas ubat yang
pernah kau bagi...

Pernah satu ketika aku tak daya
berdiri..
Ingin saja aku terlantar selamanya
begini..
Tapi kau tetap percaya akan beraninya
aku selama ini..
Teman..terima kasih dengan bicara
tenangmu yang mendamaikan hati...

Barangkali..
Tak tersenarai rasa bahagiaku..
Tak terucap kalimah syukurku..
Kerna punya teman sepertimu..
Yang tak pernah jemu memujuk aku..
Tuk terus tabah dengan dunia yang
bisu..
-27032008-


nukilan ,
NAWAR HARIS


0 comments: